Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití projektu fiktivní firmy při výuce ekonomických předmětů na střední škole
DÁNOVÁ, Jaroslava
Bakalářská práce se zabývá využitím projektu fiktivní firmy při výuce ekonomických předmětů na střední škole, zejména na obchodní akademii. Cílem je zavedení projektu fiktivní firmy ve výuce ekonomických předmětů. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je popsán projekt fiktivní firmy, jeho cíle, organizační formy, vyučovací metody, hodnocení a sebehodnocení žáků a možné výstupy z projektu. V praktické části je realizován projekt fiktivní firmy při vyučování ekonomických předmětů na obchodní akademii, jako experiment, který je zhodnocen prostřednictvím evaluačního dotazníku pro žáky.
Motivace ke studiu ekonomických předmětů na středních a vysokých školách
Herlíková, Eliška ; Krejčová, Kristýna (vedoucí práce) ; Fišerová, Marie (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou motivace ke studiu ekonomických předmětů na středních a vysokých školách, konkrétně její úrovní a strukturou včetně školní výkonové motivace. V první části práce naleznete teoretický pohled na motivaci obecně, dále specificky na motivaci k učení, na význam období adolescence a mladé dospělosti v motivaci člověka a na konec je zde zhodnocen vliv učitele na motivaci studentů. V druhé části práce je proveden výzkum motivace žáků středních škol a studentů vysokých škol s ekonomickým zaměřením a to prostřednictvím dotazníkového šetření. Rozdíly v motivaci dvou věkových kategorií jsou následně mezi sebou konfrontovány a jejich existence je diskutována v souvislosti s teoretickým podkladem.
Význam sociálně komunikačních dovedností pro výslednou kvalitu ekonomického vzdělání
Holečková, Lenka ; Trnka, Jan (vedoucí práce) ; Asztalos, Ondřej (oponent) ; Velichová, Ľudmila (oponent)
Disertační práce se zabývá sociální komunikací v ekonomickém vzdělávání se zvláštním zřetelem k současné úrovni komunikačních dovedností žáků a studentů vybraných škol a se zaměřením na aspekty a kompetence, které je třeba v těchto oblastech nejvíce rozvíjet. Práce je rozdělena do dvou částí a s nimi korespondujících dvou výzkumných problémů. Těžiště disertační práce spočívá v aplikaci rétorických a sociálně komunikačních prvků do ekonomického předmětu, kde je experimentální metodou a následným pozorováním (s pomocí hodnotících škál) posouzen vliv těchto dodaných prvků na výslednou kvalitu výstupu z ekonomického předmětu. Daný výstup probíhá formou prezentace ekonomického tématu studenty, kteří takto předávají odbornou látku ostatním studentům v kurzu. Hodnocení se zaměří na výslednou kvalitu prezentace studentů z mnoha hledisek. Další stěžejní část práce je zaměřena na rozvoj argumentačních dovedností žáků při užití aktivizujících metod výuky v ekonomickém předmětu. Je zkoumán vliv výuky prostřednictvím aktivizujících metod rozvíjejících schopnost argumentace na výsledné znalosti žáků. Ti jsou rozděleni do dvou skupin, přičemž jedna z nich je vyučována klasickým způsobem, druhá pomocí aktivizujících metod. Znalosti jsou ověřeny pomocí didaktického testu. Hlavní roli zde hrají metody rozvíjející schopnost argumentace, neboť dovednost vhodně argumentovat je pro budoucí uchazeče na trhu práce velmi významná. Významnost rozdílů mezi pretestem a posttestem v rámci skupin žáků je v obou případech vyhodnocena pomocí dvouvýběrového párového t-testu na střední hodnotu. Významnost rozdílů mezi experimentální a kontrolní skupinou pomocí Studentova t-testu. Ústřední metodologické postupy užité v práci zahrnují experiment, pozorování, škálování, dotazníkové šetření, didaktický test a jejich statistické interpretace (Shapiro-Wilkův test normality, F-test, dvouvýběrový párový t-test na střední hodnotu, Studentův t-test). Na základě výsledků výzkumu bude navrženo začlenění rétorických a sociálně komunikačních technik a rovněž vybraných aktivizujících metod do běžné výuky. Smyslem práce je poukázat na potřebu zařazení komunikačních prvků do výuky ekonomických předmětů a navrhnout možnosti, jak s komunikačními dovednostmi v těchto předmětech pracovat a účinně je u žáků a studentů rozvíjet.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.